El passats dies 30 de gener i 26 de febrer, l'alumnat de 2n curs d'Activitats Comercials van assistir als tallers de creativitat i prototipatge organitzat en el marc del Metròpolis FP Lab, en el qual participen aquest any pels reptes de l'Institut Català d'Oncologia i de Transports Metropolitans de Barcelona.
La sessió va ser molt profitosa i va donar lloc a un munt d'idees noves i molt originals. Continuem innovant!
El passat 28 de febrer, l’alumnat de Ciències de la Terra i medi ambient de 2n de batxillerat ha participat en les XI Olimpíades de Geologia a la facultat de Ciències de la Terra de la UB.
Primer han realitzat un test de resposta múltiple amb 50 preguntes sobre aspectes diferents de la geologia, com ara els aqüífers o els minerals o resoldre qüestions sobre un tall geològic.
Durant l’esbarjo, l’alumnat ha esmorzat davant de la facultat en companyia d’un esplugabous afamat i valent (Bubulcus ibis)!!. Després ha assistit en grups de 3-4 alumnes al test de visu de minerals, roques i fòssils.
Finalment han assistit a una conferència sobre els cristalls que mengem fent referència directa a la xocolata.
Cap alumne-a no ha guanyat, però ha participat amb molt d’entusiasme i il·lusió, això és el que compta!
Dintre del programa de mobilitat internacional, la coordinadora de mobilitat i el cap d’estudis d'FP han visitat aquesta setmana diversos centres d'FP a la ciutat holandesa d’Amsterdam. L’objectiu principal era visitar centres amb les mateixes famílies professionals que s’imparteixen al Marianao i buscar col·laboracions per poder enviar alumnes a realitzar estades amb beques K1 de Erasmus plus i que puguin realitzar les pràctiques en l’entorn empresarial holandès.
També s’ha platejat la possibilitat de que alumnes del nostre centre puguin treballar en alguna activitat conjuntament amb alumnes holandesos utilitzant plataformes online eTwinning que els permeti interactuar entre ells.
Així doncs, entre diversos llocs hem visitat el Vocacional College Amstelland on s’imparteixen les branques de Desenvolupament de Software i de Comerç Internacional:
També hem visitat centres amb la branca de Fabricació Mecànica com el MBO College Wespoort:
Els passats dies 5, 6 i 7 de febrer, 39 alumnes de 1rBatx van realitzar un viatge d'esports d'hivern a la Cerdanya.
Ens va tocar matinar molt el dimecres, però el dia a l'estació de Font Romeu va ser perfecte, molt aprenentatge, moltes caigudes i una desafortunada lesió (que et milloris!). Després d'esquiar vam anar a fer un tomb per Puigcerdà, on un intrèpid alumne va decidir que feia el calor suficient com per banyar-se al llac...
El segon dia vam anar a l'estació de la Masella, potser dels dies més aprofitats i de més millora evident, la majoria d'alumnes ja van pujar als telecadires i començaren a explorar l'estació. Vam tenir una segona lesió (millora't tu també!). Un sobtat canvi de plans ens va fer sortir pitant de pistes per anar a visitar les aigües termals d'origen romà del veí poble de Dorres. Vam poder gaudir amb molta tranquil·litat de les aigües que surten a uns 40º de temperatura i carregar piles. Es va batre el rècord d'aguantar a la intempèrie en banyador i mullats i actualment ja és de 3'03 minuts! Malauradament, no hi havia neu als voltants com quan vam anar amb 2n ESO.
Per acabar, el tercer dia vam esquiar a l'estació de Les Angles, on ja la gran majoria d'alumnes va baixar fàcilment per pistes blaves i fins i tot alguns per les vermelles.
Va ser un viatge ple d'anècdotes i experiències, de conèixer gent i fer noves amistats, i a més a més, van aprendre a esquiar!
L’alumna del nostre centre, Cecília, està realitzant les seves pràctiques del cicle superior de Programació de la producció en la fabricació mecànica a Àustria, més concretament a Hollabrunn. Hollabrunn és una ciutat del districte de la baixa Àustria on està situat el centre HTL-Hollabrun que col·labora amb nosaltres en els projectes de mobilitat.
La Cecília, que que ja ha finalitzat el cicle de Disseny en la fabricació mècanica i ara esta cursant el de Producció, tindrà l’oportunitat de posar en pràctica les competències adquirides durant aquests anys de formació. A més realitzarà un curs online d’Anglès subvencionat per la beca Erasmus que el projecte de Mobilitat del centre gestiona per els alumnes que decideixen fer les seves pràctiques obligatòries a l’estranger i s’enrequirà al conviure amb alumnes d’una cultura i llengua diferent a la seva.
Dintre de les diferents accions de mobilitat internacional que desenvolupa el centre, aquesta setmana hem rebut la visita de sis alumnes provinents del Roskilde Technical College (RTS). Aquest centre està situat al centre de Zeeland, a menys de 40 km de Copenhaguen.
Els alumnes estaran al Marianao desenvolupant una pràctica de programació web junt als alumnes de DAW (Desenvolupament d' Aplicacions Web) de segon curs. Aquesta estada tindrà una durada de dues setmanes.
El Roskilde Technical College porta a terme més de 33 diferents programes de formació professional, 16 dels quals ofereixen als estudiants la possibilitat que puguin continuar els seus estudis gràcies al programa EUX, que combina educació secundària superior i formació professional per preparar els estudiants per al món del treball i els dóna accés directe a l'educació superior.
L'Escola Tècnica de Roskilde realitza diversos rols: Escola Coordinadora, Partner de xarxa i Partner d'acollida. També forma part d'un consorci de Zeeland que aprofita el programa Erasmus Pro per entrenar els estudiants que fan els seus aprenentatges a l'escola.
L' alumnat de 1r d'ESO ha participat a "100tífiques", una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute for Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
En motiu de la celebració del Dia de la Dona i la Nena a la Ciència s’han ofert més de 150 xerrades divulgatives simultànies per part de més de 180 investigadores del món de l’empresa i de centres de recerca i universitats en 100 escoles i instituts de Catalunya.
En el nostre cas, hem gaudit de la xerrada de Raquel Céspedes, treballadora d'Aigües de Barcelona i doctora en Química Ambiental. Ens ha explicat la seva feina diària, ens ha donat a conèixer moltes científiques que no coneixíem i ens ha donat uns quants consells per a fer un consum més responsable de l'aigua.
Gràcies a Raquel i gràcies al CRP de Sant Boi de Llobregat, per oferir-nos la xerrada! Per moltes noves vocacions científiques!
El passat dilluns 3 de febrer l'alumnat de Biologia de 1r de batxillerat va fer una sortida a la Facultat de Biologia de la UB. Allà van assistir a una xerrada sobre bioquímica i van realitzar diversos experiments als laboratoris.
L' activitat a part d'apropar-los a la Universitat, i poder resoldre dubtes sobre els Graus que s'hi imparteixen, els va permetre utilitzar diferentes estris i aparells que utilitzen els i les investigadors/es, com les micropipetes, la centrifugadora i l'espectrofotòmetre.
Des del 29 de gener fins al 4 de febrer, cinc alumnes de 4t d'ESO del nostre institut participen en el projecte MART XXI. L'objectiu d'aquest projecte és presentar la ciència de manera atractiva a l'alumnat de secundària.
Amb la ciència i el treball en equip com a fils conductors, els alumnes estudien la possibilitat de crear una colònia humana a Mart amb la tecnologia actual. S'estudien aspectes com el llançament i navegació de vehicles espacials, robots per a Mart, telecomunicacions, producció i consum d'energia, gestió de l'alimentació, de l'aigua o dels residus.
Les activitats tenen lloc al Campus del Baix Llobregat de la UPC.
57 alumnes de 2n ESO juntament amb 4 professors vàrem poder gaudir d’una estada de tres dies a la Cerdanya practicant ski alpí els passats 22, 23 i 24 de Gener. Casualment durant aquests dies es va produir el temporal d’aigua i vent que va afectar gran part de Catalunya. Aquest fet no ens va deixar esquiar tot el que volíem però tot i això podem considerar l’experiència com a positiva. També vam poder anar a les termes romanes de la població francesa de Dorres a on ens vam poder banyar a l’exterior a 40 graus. Aquest contrast amb les muntanyes nevades va ser força atractiu i divertit pels alumnes. Aquest primer contacte amb els esports d’hivern ha fet que molts alumnes tinguin ganes de tenir noves experiències dins d’aquest mon.