El centre Marianao ha desenvolupat el projecte d’Erasmus 2020-1-ES01-KA102-080546 amb alumnes de cicles mitjans d’activitats comercials, cursos que pertanyen als cicles de comerç.
Els objectius del projecte eren desenvolupar les competències dels alumnes participants i continuar desenvolupant la internacionalització que el centre desenvolupa des del 2009 i que forma part del seu projecte de centre.
Els alumnes han desenvolupat les seves competències professionals, realitzant pràctiques en empreses de Budapest, durant 14 dies, des del 8 al 21 de maig del 2022.
També han intensificat les seves competències lingüístiques, utilitzant l’anglès, com a llengua de comunicació en les empreses on han realitzat les seves pràctiques, i en l’ús quotidià en la ciutat de Budapest. A més a més han desenvolupat competències culturals ja que han conegut l’història de Budapest que està molt unida a la primera i segona guerra mundial, guerres decisives per entendre l’història Europea , i han conegut moviments artístics com l’Art Deco.
D’aquesta manera els alumnes han tingut l’oportunitat d’entendre millor l’història d’Europa i d’aquesta manera han pogut eixamplar els seus valors europeus d’unitat i consciència sobre els conflictes bèl·lics.
El fet d’haver de ser autònoms a l’hora de traslladar-se del allotjament al lloc de treball, el moure’s per la ciutat de Budapest amb transport públic i d’encarregar-se de les tasques diàries relacionades amb els seus menjars, com ara comprar allò que necessitaven per els seus àpats, també ha donat l’oportunitat als alumnes de desenvolupar la seva capacitat d’enfrontar-se a adversitats, d’adaptar-se a una nova cultura culinària, i d’aclimatar-se a una manera de fer nova en general.
Per tant els alumnes han après ha adaptar-se a un nou entorn utilitzant un idioma estranger, tant en la seva vida quotidiana com en les seves feines, fent que els alumnes maduressin i ens sentissin més preparats i motivats a participar en altres projectes europeus, transmetent aquesta motivació a la resta dels seus companys que no han participat en el projecte.
Fet que ha aportat al projecte un aspecte de gran valor que demostra que els projectes Erasmus són de gran valor no només per els alumnes que hi participen sinó per tots els alumnes i professors del centre.
En el següent link, es pot accedir al Qüestionari de satisfacció dels participants en el projecte KA102. També es poden consultar les Respostes del Qüestionari de satisfacció.
En el següent link, pots accedir a la secció de Selecció d'alumnat per projectes Erasmus.