
Calendari de preinscripció i matrícula curs 2023/2024
Calendari de preinscripció i matrícula CFGM curs 2023/2024 |
|
Amb continuïtat |
Sense continuïtat |
Presentació de sol·licituds |
12 al 18 d’abril |
9 al 15 de maig |
Presentació de documentació |
Fins al 19 d’abril |
Fins al 16 de maig |
Llistes provisionals de sol·licituds admeses i excloses |
28 d'abril |
|
Termini de reclamacions d’admissió i exclusió |
28 d'abril al 3 de maig |
|
Llistes definitiu de sol·licituds admeses i excloses |
8 de maig |
|
Llista de sol·licituds amb puntuació provisional |
31 de maig |
Termini de reclamacions a la puntuació |
31 de maig a 7 de juny |
Llista amb puntuació definitiva |
14 de juny |
Sorteig |
14 de juny |
Llista ordenada definitiva |
20 de juny |
Llistat d’admesos definitiu i llista d’espera |
30 de juny |
Període de matrícula |
3 al 7 de juliol |
Publicació de centres i vacants |
13 de juliol |
Presentació de sol·licituds 2a fase (setembre) |
25 al 27 de juliol |
Publicació de llista d’admesos |
31 de juliol |
Període de matrícula (2a fase d'admissió) |
1 al 5 de setembre |
Més informació a:
ALUMNES AMB CONTINUÏTAT |
ALUMNES SENSE CONTINUÏTAT |
- Els que cursen ESO el 2022/23
- Cursen o han cursat GESO en centre d’adults el 2022/23
- Cursen 1r Batx. el 2022/23
- Han superat PQPI, FP bàsica, etc.
- Cursen CAM o prova d’accés, etc. el 2022/23
|
- Tots els anteriors amb continuïtat que no van fer preinscripció en el torn de amb continuïtat.
- Alumnes amb títol d’ESO o equivalent, igual o anterior al 2022/23, que no poden ser considerats alumnes amb continuïtat.
|
Per fer la sol·licitud de preinscripció cal presentar tota la documentació necessària per acreditar la identitat de l'alumne sol·licitant i l'acompliment dels criteris de prioritat d'assignació de places. Com que aquest any els tràmits es fan de manera telemàtica, cal escanejar o fotografiar tots els documents demanats per ambdues cares i tenir-los disponibles en el dispositiu que utilitzareu per emplenar el formulari de preinscripció, ja sigui un ordinador, una tauleta o un telèfon intel·ligent, per tal de poder-los adjuntar.
CRITERIS D’ASSIGNACIÓ DE LA PLAÇA per als CF Grau Mitjà
Els centres educatius de Catalunya ofereixen una quantitat limitada de places. A més, hi ha dos processos diferenciats de presentació de sol·licituds i d'assignació, en funció de si ets alumnat de continuïtat d'escolarització o participes en el procés per a la resta de l'alumnat.
Si el nombre de sol·licituds que s'han fet en un centre determinat en ambdós processos de continuïtat d'escolarització és superior al nombre de places que ofereix aquest mateix centre, pot passar que algun dels alumnes que l'hàgiu triat com a primera opció no hi obtingueu plaça.
Per tant, com que alguns centres tenen una demanda d‘inscripcions superior al nombre de matrícules que poden oferir, és important que, per al procés per a la resta de l'alumnat, consulteu en els centres del vostre interès la llista de cicles amb l'oferta i el detall del nombre de sol·licituds admeses que participen en el procés d'alumnat de continuïtat d'escolarització. Aquesta informació us pot ajudar a decidir la priorització de cicles i torns que més us pot interessar.
A més, és molt important, en ambdós processos, fer constar en la sol·licitud, el màxim nombre de centres que s'ajusten a les vostres prioritats, fins a un total de 10, ordenats segons les vostres preferències. I recordeu que sempre és interessant informar-se sobre ensenyaments afins al cicles que també us podrien interessar.
Les sol·licituds de preinscripció a la formació professional s'ordenen segons els processos determinats i les diferents vies d'accés als cicles, i dins de cada via d'accés s'ordenen segons el criteri de prioritat de la qualificació mitjana dels estudis, del curs o de la prova d'accés de cada alumne. A més, s'atorga un número a cada sol·licitud de forma aleatòria. Aquest número s'utilitzarà en cas d'empat: s'obté un número obtingut per sorteig, i a partir d'aquest s'ordenen les sol·licituds empatades.
Com que hi ha una única oferta, és a dir, primer s'assignen, si és possible, les sol·licituds admeses al procés per a l'alumnat de continuïtat d'escolarització i, posteriorment i amb les places resultants, s'assignen les sol·licituds del procediment per a la resta de l'alumnat.
Hi ha 3 vies per procés per accedir a les places a cicles formatius:
Procés per a alumnat de continuïtat d'escolarització
- Per als alumnes que hi accedeixen per la via de l'ESO o estudis equivalents es fa una reserva de places del 70 %.
- Per als alumnes que hi accedeixen per la via dels programes de qualificació professional inicial (PQPI) es fa una reserva de places del 20 %. Per aquesta via hi accedeixen els alumnes procedents de la formació professional bàsica o dels cicles formatius de grau bàsic.
- Per als alumnes que hi accedeixen per la via de la prova d'accés o que tenen l'exempció total d'aquesta prova, el curs específic d'accés o que tenen altres titulacions que en permeten l'accés, es fa una reserva de places del 10 %. Els alumnes dels programes de formació i inserció (PFI) que han participat en les proves d'accés i les han superat o han obtingut l'exempció d'aquestes, accedeixen per aquesta via i participen en el procés amb la qualificació obtinguda a la prova. Aquesta qualificació es calcula d'acord amb el que determina la convocatòria anual de proves d'accés.
Procés per a la resta de l'alumnat.
Les places s'assignen a les vacants resultants de l'oferta final, quan ha finalitzat l'assignació de l'alumnat admès del procés per a alumnat amb continuïtat d'escolarització, segons les mateixes vies d'accés que s'estableixen per a l'alumnat de continuïtat d'escolarització.
En tots els casos, per desfer situacions d'empat, s'aplica el resultat del sorteig.
DOCUMENTACIÓ DE PREINSCRIPCIÓ
- Si la sol·licitud es presenta mitjançant el formulari electrònic cal indicar el número identificador del RALC, el codi identificador de l'alumne o l'alumna.
Tots els infants i joves que han estat matriculats a Catalunya a partir del curs 2015-2016 tenen assignat un codi identificador del Registre d'alumnes de Catalunya, el RALC.
Aquest codi es pot consultar en aquest web, a l'apartat Consulta de l'identificador de l'alumne. Per fer la consulta i obtenir el número d'identificador, la persona que faci el tràmit s'ha d'autenticar electrònicament. El portal sol·licita la data de naixement de l'alumne i, un cop validada, mostra la informació en pantalla.
És important verificar també que tota la informació que hi apareix és correcta. En cas contrari, cal sol·licitar una rectificació de les dades.
- Si la sol·licitud es presenta mitjançant el formulari en suport informàtic cal adjuntar els següents documents identificatius:
- Si és menor d'edat
- Certificació electrònica de la inscripció de naixement o llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
Quan l'alumne estigui en situació d'acolliment, el document que cal aportar és la resolució d'acolliment del Departament de Drets Socials.
- DNI del pare, la mare o el tutor o la tutora de l'alumne.
Si el sol·licitant és estranger, necessitarà la targeta de residència on consta el NIE o el passaport, i si és estranger d'un país membre de la Unió Europea li caldrà adjuntar el document d'identitat del país d'origen.
De manera excepcional, es poden acreditar les dades d'identificació o de filiació de l'alumnat estranger amb el document d'identitat, el llibre de família del país d'origen o la documentació alternativa que la persona pugui aportar. El director o la directora del centre educatiu corresponent valorarà i examinarà la documentació presentada.
- Si és major d'edat
- DNI, el NIE, el passaport o el document d'identitat d'un país membre de l'alumne o l'alumna.
Documentació acreditativa d'admissió en el procés per a alumnat de continuïtat d'escolarització
- Alumnat que està cursant 4t d'ESO. Es consulta en les bases de dades del Departament. Si està escolaritzat en un sistema educatiu estranger en un nivell equivalent a 4t d'ESO o està escolaritzat fora de Catalunya, cal adjuntar un certificat que indiqui que l'està cursant el curs 2022-2023.
- Alumnat que ha superat un programa de qualificació professional inicial (PQPI) o un cicle formatiu de grau bàsic o formació professional bàsica, cal adjuntar un certificat que acrediti el programa cursat.
- Per qui accedeix amb el CAM o ha superat la prova d'accés, no cal presentar documentació, ja que es comprova que l'alumne/a té, com a màxim, 18 anys en el moment de presentar la sol·licitud.
Documentació acreditativa de la qualificació mitjana d'estudis
- Els alumnes que han finalitzat l'ESO a Catalunya a partir del curs 2017-2018 o que estan cursant 4t d'ESO actualment a Catalunya:
- En general, no cal presentar cap certificat de la qualificació mitjana de l'expedient. Aquesta s'obté de les bases de dades del Departament d'Educació i es mostra en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional.
- Si s’ha obtingut l’ESO en un centre de formació d'adults o a l’IOC, sí que s'ha de presentar el certificat de la qualificació mitjana de l’expedient, ja que no es poden obtenir.
- Els alumnes que han finalitzat l'ESO a Catalunya abans del curs 2017-2018 han d'adjuntar:
- O bé la certificació acadèmica de la qualificació mitjana numèrica de l'etapa.
- O bé, en el cas d'estudis antics, la pàgina 27 del llibre d'escolaritat d'ensenyament bàsica, si hi apareix la qualificació mitjana de l'etapa.
- Els alumnes que al·leguen un estudi estranger:
- Si aquest estudi està homologat a Catalunya des l'any 2016, no cal presentar res. La qualificació s'obté de l'aplicació de gestió d'homologacions.
- Si aquest estudi no està homologat a Catalunya des l'any 2016, cal adjuntar la credencial digitalitzada (escanejada o fotografiada per les dues cares) on consti l'homologació.
Si en la credencial no hi consta o bé no s'ha resolt encara l'homologació, es pot demanar el càlcul de la qualificació mitjana al Departament d'Educació. (Important: si no es demana aquest càlcul al Departament o no es pot calcular dins el termini, es considera que és un 5.)
- Si l'alumne/a encara no ha finalitzat aquests estudis en el moment de la preinscripció i per això no s'ha pogut iniciar el tràmit d'homologació, es pot presentar una declaració responsable que té els mateixos efectes per al procés de preinscripció que la presentació del volant de matrícula condicional, que acredita que s'ha iniciat l'expedient d'homologació. En aquest cas, la qualificació es considera que és un 5.
- Alumnes que han realitzat proves d'accés:
- Els alumnes que han superat la prova d'accés en convocatòries de la Generalitat de Catalunya a partir de l'any 2011, no cal presentar-ne el certificat. El Departament obté la qualificació de l'aplicació de gestió de proves i es mostrarà en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb el barem provisional.
- Els alumnes que han superat la prova d'accés en convocatòries de la Generalitat de Catalunya anteriors al 2011 o en altres comunitats autònomes, cal adjuntar la certificació d'haver-la superat digitalitzada (escanejada o fotografiada).
- Les persones que han superat la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys l'any actual, cal adjuntar una còpia de la consulta dels resultats de la prova, escanejada o fotografiada per les dues cares (en el moment de la matrícula cal presentar al centre el certificat de superació de la prova).
- En el cas d'alumnes que al·leguen altres estudis que també donin dret a l'accés, com per exemple el Curs específic d’accés als cicles de grau mitjà (CAM), s’ha de presentar el certificat de la qualificació mitjana de l'expedient.
Important: En tots els casos en què es preveu obtenir la qualificació mitjana de les bases de dades del Departament d'Educació, si al final no es pot obtenir i no es mostra en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional, es pot realitzar una reclamació utilitzant l'eina electrònica per adjuntar la reclamació i el document de certificació de la qualificació mitjana fins al final del període de reclamació en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb el barem provisional.