El passat dimarts 23 de febrer vam fer la primera sortida escolar del curs. Sempre seguint els protocols de seguretat i les mesures preventives, vam visitar el Palau de la Música Catalana de Barcelona.
En aquest meravellós edifici modernista vam escoltar un meravellós concert de música del compositor post-romantic vienès Gustav Mahler. Va ser interpretat amb una qualitat musical excelsa per un baríton, una mezzo, cors, violí, oboè, trompeta trompa, piano i percussions. Sense cap paraula pel mig, van saber arribar a l'alumnat només amb l'art de la música, divertides coreografies i mímica.
Segons paraules textuals de l'alumnat: "el Palau era preciós i gegant", "l'espectacle va ser genial", "una excursió superdivertida on vam aprendre molt i vam canviar una mica el nostre horari d'estar sempre tancats en l'aula".
Curiosament aquest mateix concert de Mahler al Palau va ser el darrer que vàrem escoltar el passat 11 de març de l'any passat, el dissortat any de la pandèmia que afortunadament ja comença a quedar enrere.
La Carta Erasmus d'Educació Superior (ECHE) és un requisit previ que han de complir totes les institucions d'educació superior que desitgin participar en un Projecte de mobilitat.
El nostre institut ha tornat a aconseguir la carta ECHE i continuarà desenvolupant projectes Erasmus, això vol dir que els seus alumnes de Cicles Superiors es beneficiaran d'ajudes econòmiques per poder realitzar pràctiques a l'estranger.
El document que trobareu en aquesta notícia l'acredita per portar a terme projectes Erasmus des del 2021 fins al 2027.
L’institut Marianao ha participat en el Programa de Salut Integral SI! patrocinat per la fundació SHE (Foundation for Science, Health and Education).
L’objectiu principal d’aquest programa ha estat fer un estudi que demostri que el treball amb continguts per portar una vida saludable té un efecte significatiu sobre la salut de les persones.
En aquest projecte han participat 69 alumnes de la promoció que va començar l’ESO el curs 2017-2018. La participació del centre en el programa finalitzarà aquest curs 2020-2021.
Compartim els primers resultats obtinguts dels mesuraments inicials del projecte:
Web del Programa: https://www.programasi.org/
El passat 21 de gener, amb motiu del Dia Internacional de la Mediació, dues noies i dos nois de l’optativa de Mediació de 2n d’ESO van tenir el plaer de participar exposant una situació quotidiana de mediació escolar en una sessió en directe de mediació real, l’activitat s’emmarca dins el “Màster de Mediació de la Universitat de Barcelona”.
L’activitat tractava de viure una sessió en directe de supervisió d’una mediació i el seu posterior debat.
On February 3rd, the Italian students from the I.I.S. Mario Rigoni Stern Bergamo center and who are participating in the Erasmus KA202 project that our center runs made the presentation Stop Cyberbullying, Sexting and Fake News.
The Digital Citenzenship that brings together these three topics, it is part of the curriculum of the Italian centers, and all the centers develop activities related to them to present them during the February 7 of each year, which is the day that claims to raise awareness about these problems.
Cyberbullying, Sexting, and Fake news are issues that affect all young people and therefore we believe that this news will help you to learn about some of the initiatives used to confront them.
You will find the link to the videos created by the Italian students aimed at other young people so that they do not fall into the danger of these behaviours that in many cases leads to the suicide of young people:
You can also download the student presentation:
Els alumnes i les alumnes de 4t ESO del nostre centre participen en l’edició d’enguany de L’Slam Poetry als Instituts de Sant Boi. El 20 de gener s’ha dut a terme la primera sessió.
L’Slam Poetry és un format de poesia que ha irromput amb força a les aules d’arreu d’Europa, amb unes aplicacions i potencials educatius molt interessants. És un joc centrat en la paraula en què, els/les participants o "slammers" disposen de tres minuts per interpretar un text poètic d’autoria pròpia, fent servir només la seva veu i el seu cos, davant una audiència que és qui decideix quina actuació és la guanyadora.
L’Slam Poetry consta de tres sessions formatives a l’aula i una experiència escènica, també a l’aula, per tal d’escollir els guanyadors i guanyadores de cada grup-classe, que assistiran a la "Gran Final Instituts de Sant Boi", a la recerca del millor "rapsoda" jove de la vila.
L’empresa certificadora Bureau Veritas ens ha enviat la certificació del centre segons la norma ISO 45001:2018, de Seguretat i Salut en el Treball. L’auditoria la van finalitzar el 26 de novembre i amb l’informe emès sabíem que obtindríem el certificat, però ara que ja el tenim volem compartir aquesta fita amb tota la comunitat educativa.
Som el primer centre de tota Catalunya que ha obtingut aquesta certificació.
Va ser la nostra història de millora contínua i la llarga trajectòria treballant la Prevenció de riscos que ens va decidir iniciar aquest camí, quan l’any 2018 des de la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial a través del Projecte de Qualitat i Millora Contínua, el van proposar a 10 centres de Catalunya.
Ha estat un camí ple de dificultats que ha coincidit amb una època de restriccions, però ha valgut la pena. Un dels beneficis que obté el centre d’aquesta certificació és que afavoreix la consulta i participació d’alumnat i famílies, a més del personal del centre, en el tema de millorar la seguretat de l’Institut. Algunes de les millores de manteniment que s’han fet aquest any corresponen als vostres suggeriments.
Continuem treballant per la disminució de riscos relacionats amb la Seguretat i Salut en el Treball.